BlogRankers.com Marry Me...: Årstider

tisdag 11 oktober 2011

Årstider

Hörrni, jag måste bestämma mig för vilken årstid bröllopet ska bli. Det är en sån sak som jag vill ha klart när jag friar. Jag vet inte varför egentligen, men om jag får ett JA så vill jag liksom ha en lös plan att lägga fram. Och ni behöver inte oroa er för att X ska känna att jag tagit saken för mycket i egna händer. Han kommer vara glad för det, tro mig. Om han nu vill gifta sig förstås. Men jag har en liten, liten känsla av att han vill det.
Jo, jag tänkte såhär... Våren 2012 blir för tätt. Nog för att jag är en mästare på att planera och vara kreativ, men det blir bara för kort om tid. Så om det beslutas bli ett vårbröllop så får det i så fall bli 2013. Och det är så lååååångt kvar... Sommar, höst eller vinter är alltså frågan. Så får våren vara med som ett litet minialternativ.
Jag är ju lite shabby chic i stilen och tänker mig liksom en klänning med lite spets, ljust rosa rosor, lite gammelrosa och cremefärgat... Ja, ni förstår. OM det blir sommar eller höst.
Sen har jag ju alltid tyckt att det vore skitcoolt med ett vinterbröllop. Ceremonin utomhus i vintermörkret med några eldar och en massa marschaller, kanske åka släde bakom en häst, festen i en mysig murrig publiknande lokal... Ni hajar. Hade inte det varit häftigt?? Men då känns det som att det skulle passa sig bättre med kritvit klänning i ett lite blankare tyg, lite starkare färger osv osv.
Några förslag, synpunkter, egna erfarenheter, roliga idéer...??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar